BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 19, 2011

puding karamel gula hangus

Assalamualaikum...

bulan2 pose ni mmg suka ckp bab2 makan. 

salah satu dessert kesukaan aku puding karamel gula hangus.. dulu masa blaja kt uni, kwn baik aku pun suka jg. jadi, kami slalu la p beli kt pasar malam.. ada sekali tu, cuti sem, so kami pakat sama2 nk cuba buat sendiri. di rumah masing2 kami pn duk cari resepi.. bila blk umah sewa kami, kami bawa la hasil puding kami.. hehehe.. dua2 x mau mengalah... nsb baik la dua2 puding menjadi.. sejak dr tu, aku pun suka la wat sendiri.. tp kalau rajin la, kalau dtg mood pemalas, jawab nya beli kt pasar malam lg senang, mudah, cepat dan ringkas.. huahuahua...

hari tu tetiba je mood rajin nk wt puding ni. sampai sanggup p kedai beli telur. disebabkan dh lama x buat, aku pn igt2 lupa je bahan nya.. so apalagi, google la..

kt bawah ni antara pics yg aku sempat snap la..

menghanguskan gula, tp awas jgn sampai hangit

org rajin mcm aku mmg blend je sume bhn2

dah siap di kukus


 taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......

ini lah hasilnya.....


yg sedia dimasukkan ke dalam mulut

kat sini aku nk kasi 1 petua supaya puding korang x rasa hanyir telur
selain letak esen vanila, korang kena buang punat telur

punat telur ni kalau korang perasan, bila dh dipecahkan telur, dia mcm seketul lendir.. benda tu lah korang kena buang.. then after korang dh blend, nak masukan ke dlm loyang, make sure korang guna tapis..
so saki baki punat telur yg tak terbuang akan lekat pada tapis


ok.. bye.. challoooo!!!

No comments:

Post a Comment